Khamis, Januari 20, 2011

Puisi Persaraan

Tiba jua di persimpangan ini,
Barulah kita tahu besarnya erti budi,
Makna jalinan kasih yang abadi,

Semarak mesra yang mercup dalam manis bicara,
Dan nilai setia semua yang ada,
Mengadun citra seanggun permata,
Terukir dalam jiwa bahagia.

Setia di sini untuk melengkapi waktu,
Menenun harapan dengan iltizam dan restu,
Tanpa curiga menusuk rasa,
Lantaran di sini semua saudara,
Penghibur duka pemulih lara,
Penyambung pesona ke usia bersara.

Budi segunung tercurah dalam rencana,
Bakal mengerdip sinar kemilau arca kencana,
Terhias di dinding minda, memarak asas wacana,
Meruap bangga memangkin kesima,
Melarik teladan ikutan bermakna.

Semarak rindu kami nanti,
Mengenang detik manis yang semakin sepi,
Hilang bicara mesra, lupus kiranya gurau senda,
Jarak dan ruang pasti semakin dirasa,
Justeru langkah dan arah kian berbeza.

Kasih ini tetap kukuh,
Terpahat dalam ingatan yang teguh,
Terbit dari ikatan ukhuwah yang ampuh,
Rindu nostalgia di sini berlabuh.

Setia budi semarak kasih,
Untukmu tuan insan terpilih,
Pergimu tuan bukan tersisih,
Budimu tuan di hati membenih.
Setia budi semarak kasih,
Tuan berangkat kami yang merintih.

Dr. Ghazali Lateh,
2/12/09Hotel Summit, USJ

208 ulasan:

1 – 200 daripada 208   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum. Mohon halalkan saya menggunakam puisi tuan umtuk majlis pesaraan setiusaha bahagian saya. Cuma saya perlu tukarkan tuan kepada puan sebab sub saya puan. Terima kasih tuan

Ghazali Lateh berkata...

Wassalam.. gunalah jika bersesuaian dengan majlis.

Unknown berkata...

assalam..mohon guna puisi tuan untuk majlis pesaraan staf klinik saya...terima kasih..

Unknown berkata...

mohon izin untuk sampaikan sajak ini dalam majlis persaraan pensyarah saya

Ghazali Lateh berkata...

Silakan datz leo sekiranya sesuai.

Ida Iar berkata...

Salam tuan,

mohon izin diguna dan diolah puisi ini untuk majlis persaraan ketua saya dijabatan ye.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Siti Norlida Ismail

Unknown berkata...

sangat dramatic bila membaca pusisi ini. saya sangat suka. Mohon kebenaran untuk menggunakan puisi ini ketika majlis persaraan anggota di jabatan kami. terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Salam Dr.
Saya mohon menggunakan beberapa rangkap puisi bagi mengindahkan teks pengacaraan saya. Saya sangat tertarik dengan susunan kata-kata dalam nukilan sajak ini. Bagi saya, sajak ini cukup tenang dan pemilihan kata-katanya sangat bermakna. terima kasih dr.

Nurhaziqah Norani
Seorang guru.

Ghazali Lateh berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ghazali Lateh berkata...

Wassalam Cikgu Norhaziqah,

Ambillah jika bersesuai.

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan Ghazali,

Mohon guna puisi tuan yg indah ini untuk majlis persaraan jabatan kami.

Karim

Unknown berkata...

Salam tuan Ghazali

Mohon guna puisi tuan untuk persaraan staff di jabatankami. Terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silan Tuan Mohd Sharif, kalau sesuai

Unknown berkata...

Salam Dr.,

Mohon kemaafan kerana telah terlebih dahulu sebelum diberikan izin menggunakan puisi ini untuk video persaraan ketua saya minggu lalu.
https://www.youtube.com/watch?v=EdC4mu-AYYw

Ghazali Lateh berkata...

Wassalam, tak ada masalah Tuan Muzaffar Abdullah Ayeop. Terima kasih.

Mahani Ibrahim berkata...

Assalam. Dr Ghazali..

Mohon puisi dipinjam buat rakan sekerja yg bersara esok.

Miss Azza berkata...

Assalamualikum Dr. Ghazali

Mohon kebenaran Dr. untuk menggunakan puisi ini sempena persaraan rakan sekerja saya. Terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Miss Azza

Unknown berkata...

Mohon halalkan perkongsian puisi ini..moga Allah berkati hidup tuan.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Emma jika bersesuaian

Tanpa Nama berkata...

Mohon halalkan perkongsian puisi tuan...terimakasih..moga tuan sentiasa dalam keberkatan..

Unknown berkata...

Assalamualaikum tuan... izinkan sy utk abafikan sajak tuan utk persaraanboss kami.... sgt menyentuh perasaan puisi ini....

Ghazali Lateh berkata...

Silakan tuan jika bersesuaian.

Unknown berkata...

Assalammualaikum Tuan,
Mohon izin untuk menggunakan sajak tuan dan ubahsuai berkaitan.
Terima kasih Tuan..:)

Faradilla Rashid berkata...

Tuan
Saya mohon menggunakan beberapa rangkap puisi tuan dengan sedikit pengubahsuaian mengikut kesesuaian majlis dan yang diraikan di jabatan saya.

Terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Faradilla jika bersesuaian.

Unknown berkata...

Salam Tuan,

Mohon jua dihalalkan perkongsian ilmu ini dengan olahan yang bersesuaian untuk kegunaan majlis

STK
asyahida

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Sdr Syahida

Unknown berkata...

Izinkan saya meminjam dan mggunakan puisi tuan utk maalam persaraan ketua jabatan kami. =)

zailawati berkata...

Salam Tuan,

mohon halalkan saya gunakan beberapa rangkap dan diolah sedikit mengikut kesesuaian (dikredit nama penulis) untuk perpisahan staf di pejabat saya. Puisi ini sangat indah!

ter berkata...

assalamualaikum.. mohon halalkan saya kerana menggunakan puisi tuan utk rakan seperjuangan yg akan bersara bln hadapan.. syukran tuan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian

Tanpa Nama berkata...

Dr, izinkan saya menggunakan sajak dr.

Ismail Hashim berkata...

Izinkan saya menggunakan puisi Dr.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan Ismail

Unknown berkata...

assalamualaikum...
mohon izin utk digunakan utk majlis perpisahan sahabat saya.
syukran...

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan Azlan PPG

cgu yatie berkata...

Maafkan saya tuan...halalkan puisi ini saya gunakan utk majlis persaraan puan penolong kanan sekolah kami...

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Puan Hayati jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

Puisi tuan sangat indah... mohon untuk saya gunakan dalam majlis persaraan rakan saya..

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian

Tanpa Nama berkata...

Mohon izin tean menggunakan puisi ini.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..
Tuan saya mohon izin menggunakan puisi ini utk majlis persaraan rakan saya ya.
Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

mohon saya copy sajak ini tuan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan. Sebak-baiknya perkenalkan diri.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.

Mohon izin daripada pihak tuan untuk menggunakan sajak ini bagi majlis persaraan rakan sekerja di sekolah saya.

Terima kasih.
Iskandar, Sarawak.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum,

Sungguh indah puisi Dr. Mohon izin untuk menggunakan puisi isi (dengan olahan mengikut kesesuaian) untuk majlis persaraan Ketua Jabatan kami.

Terima kasih.

Rijal

Tanpa Nama berkata...

Mohon halalkan perkongsian puisi tuan...terimakasih..moga tuan sentiasa dalam keberkatan..

-AWIN-

Ghazali Lateh berkata...

Silakan.

Tanpa Nama berkata...

Dr.Ghazali mohon izin untuk copy puisi untuk majlis dan di upload puisi di FB....

Abdul hadi berkata...

Dr.Ghazali mohon izin copy paste untuk majlis n upload di FB

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan Abdul Hadi. Jangan lupa kredit penulis ye.

Tanpa Nama berkata...

As salam. Tuan mohon izin untuk saya menggunakan puisi tuan(diolah mengikut kesesuaian)dalam majlis persaraan saya.
Terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan..

Moralis berkata...

as Salam. mohon izin mengguna puisi indah tuan ini untuk majlis persaraan boss saya
terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Sialakan tuan moralis.

Wak Ijoi berkata...

Assalamualaikum WBT Tuan

Sungguh berisi dan cantik puisi ini. Mohon izin untuk saya menggunakan bait-bait puisi tuan ini dalam majlis persaraan pegawai di jabatan saya.

Terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Wak Ijoi jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

As salam Tuan, saya mohon izin untuk gunakan puisi perpisahan ini utk majlis rakan sekerja saya...terima kasih atas budi pihak tuan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan tanpa nama

diha berkata...

Salam tuan. Mohon copy sajak ye tuan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan diha

Unknown berkata...

Salam tuan, sy mohon izin guna puisi ini di majlis sempena persaraan ketua profesyen kami. Minta izin ya tuan. Terima kasih tuan.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan tuan unknown.

Tanpa Nama berkata...

Assalam Dr Ghazali

Mohon halalkan ambil utk persaraan seorg rakan guru. Hanya Allah SWT membalasnya. Tkasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan.

Wan Dawood Hasan berkata...

Assalamualaikum..tuan Dr Ghazali
Saya mohon izin guna sajak tuan untuk majlis kami.Minta dihalalkan..dan terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Wassalam, silakan Tuan Wan Dawood jika bersesuaian.

Elly berkata...

Salam dr..mohon izin untuk deklamasikan sajak ini sempena hari persaraan pegawai kanan kami

Ghazali Lateh berkata...

Salam Elly, silakan jika bersesuaian dengan majlis.

juliana alleya berkata...

Salam,tuan..mohon izin utk gunakan puisi ini utk majlis persaraan bos saya..jasa tuan amat dikenang..terima kasih...

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Juliana alleya jika sesuai

haida berkata...

mohon halalkan sy menggunakan nukilan yang sgt kreatif ini untuk majlis perpisahan ye tuan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Haida jika bersesuaian.

Unknown berkata...

mohon izin guna teks ini utk persaraan ketua unit sy jumaat ini ya, tq

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Unknown

Tanpa Nama berkata...

assalam. Tuan izinkan saya menggunakan puisi tuan untuk majlis persaraan pengarah saya

Unknown berkata...

Silakan Tuan Tanpa Nama

Unknown berkata...

Assalamualaikum, izinkan saya gunakan teks ini.

Unknown berkata...

Silakan Unknown

Azwan berkata...

Assalam..mohon izin untuk gunakan puisi tuan untuk majlis persaraan staff..terima kasih..

Unknown berkata...

Silakan sdr Azman jika sesuai.

Tanpa Nama berkata...

Assalamuallaikum. Mohon untuk menggunakan sajak ini dan di sesuaikan dengan majlis persaraan jabatan.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum... mohon izin tuan untuk saya deklamasikan sajak tuan di majlis persaraan sekolah... dengan sedikit penyesuaian bagi insan yang dirai... Terima kasih didahulukan, tuan.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan tuan-tuan tanpa nama jika sesuai.

AZURA berkata...

ASSALLAM DR.
IZINKAN SAYA GUNA PUISI YANG INDAH INI.
T KASIH

Unknown berkata...

Wassaalam Azura, silakan.

Unknown berkata...

Puitis sajak ini...
Mohon guna ia untuk majlis persaraan penolong ketua jabatan kami dengan sedikit pengubahsuaian.. terima kasih dan moga Allah swt memanjangkan umur tuan dan diberikan ganjaran pahala yang berlimpahan ganda. Aamiin Ya Robbal a'lamiin...

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Idz jika bersesuaian.

Azuan berkata...

Mohon izin guna.Terima kasih. Jazakallahu khairan kathira

Unknown berkata...

Silakan Tuan Azuan jika bersesuaian.

Mahani Ibrahim berkata...

mohon guna lirik untuk majlis persaraan kawan baik.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Puan Mahani Ibrahim jika sesuai.

Tanpa Nama berkata...

Mohon halalkan saya menggunakan karya tuan untuk majlis persaraan. Semoga Allah merahmati tuan

Unknown berkata...

Silakan Sdr Tanpa Nama. Terima kasih kerana menghargai karya yang tidak sepertinya.

Cikgu Hamzah berkata...

Salam tuan..
Mohon izin membaca sajak ini untuk majlis persaraan rakan pentadbir di sekolah dalam majlis beliau pd esok hari. terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Cikgu Hamzah jika sesuai dengan majlis.

Ramli berkata...

Assalamualaikum Tuan,

Mohon baca sajak ini untuk majlis perpisahan Puan Pengarah kami dengan sedikit pengubahsuaian dan mohon diabadikan dalam sejarah kolej .Terima kasih dan moga Allah swt memanjangkan umur tuan dan diberikan Ilham untuk terus berkarya.


31.3.2019

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan Ramli jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

Mohon isin untuk saya guna karya Dr, untuk majlis persaraan staf nanti

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan.

ynra berkata...

Salam. Mohon izin untuk gunakan karya Dr untuk disampaikan dalam majlis perpisahan. Berbanyak terima kasih. Moga Allah merahmati Dr. TK

Ghazali Lateh berkata...

Silakan ynra jika bersesuaian.

Ossiny berkata...

Assalamualaikum Dr.
Saya mohon izin untuk menggunakan karya tuan ini sebagai teks majlis perpisahan rakan setugas.Karya tuan sangat menyentuh hati saya.
Semoga tuan dirahmati Allah selalu.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Ossiny jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan, tertarik dgn keindahan coretan puisi tuan. Mohon izin tuan saya ingin menggunakan karya tuan bg majlis penghargaan kpd pengarah jabatan saya.

Unknown berkata...

Assalamualaikum Dr.
Mohon izin untuk saya gunakan sajak ini sempena majlis persaraan saya. Terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan. Selamat bersara.

Hidayah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hidayah berkata...

Assalamualaikum dr.saya mohon untuk lantunkan puisi indah ini semasa majlis persaraan ketua kami.mohon diberi keizinan..terima kasih

Unknown berkata...

Silakan Hidayah jika bersesuaian.

Husni Yunus berkata...

Assalamualaikum Dr. Dengan rendah diri saya mohon izin restu Dr untuk gunakan puisi karangan Dr dan mungkin dengan pengubahsuaian sesuai kehendak majlis. Semoga Dr diberi keberkatan.

Unknown berkata...

Silakan jika bersesuaian.

Rahmawati berkata...

Salam Tuan, indahnya bait-bait ungkapan puisi ni. Mohon untuk memetik barang serangkap dua untuk majlis persaraan sahabat sejawatan saya. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan

Indah sungguh puisi tuan. Mohon kebenaran untuk saya gunakan sewaktu majlis persaraan staff saya kelak. Terima kasih.

Haiza

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian

Raz.ADS berkata...

Mohon share ya puisi ni utk psaraan sahabat guru...

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian

noratiqah berkata...

salam dr..mohon izin untuk gunakan untuk majlis di sekolah saya. semoga terus istiqamah dalam berkarya..

Ghazali Lateh berkata...

Salam Cikgu, silakan jika bersesuaian.

camilla berkata...

Mohon izin untuk menggunakan puisi ini dalam majlis persaraan guru besar sekolah saya, tuan. Terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Cikgu Camilla jika bersesuaian.

Unknown berkata...

assalam dr..mohon izin untuk guna dlm video majlis perpisahan ye tuan. terima kasih

Unknown berkata...

Saya mohon guna puisi ini utk majlis persaraan guru kami

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian dengan majlis.

zulkifli berkata...

As salam..Mohon kebenarn tuk sy gunakn puisi ni bg mjlis persaraan bos sy

Ghazali Lateh berkata...

Silakan En Zulkifli jika sesuai.

NOORSIAH BINTI MOHAMED ARIFF berkata...

Assalamualaikum..terpesona sy dengan poem ini..izinkan sya menggunakannya utk majlis persaraan KPJH sya...semoga tuan dilimpahkan dgn rezeki dan dipermudahkan segala urusan dan berkarya lagi dgn kreatif

Ghazali Lateh berkata...

silakan Puan Noorsiah jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

Bait rangkap puisi ini sangat indah.Mohon saya deklamasikan di majlis perpisahan Ketua Unit saya Dr...Semoga Dr diberi kesihatan yang baik untuk terus berkarya

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian.

Nazmin nazril(tulip sejati) berkata...

Mohon halalkan untuk saya deklamasikan
Terima kasih tuan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Nazmin jika bersesuaian.

Azizi berkata...

Salam Dr,

Mohon halalkan dan izinkan untuk guna puisi ni untuk persaraan Pengarah Kastam Negeri Melaka 08 Oktober 2020 ini. Terima kasih ye.

Ghazali Lateh berkata...

Salam. Silakan Encik Azizi jika bahannnya bersesuaian.

Unknown berkata...

Assalammualaikum tuan saya mohon halalkan puisi ini saya guna untuk majlis persaraan di sekolah saya. Semoga Allah memurahkan rezeki tuan dan semoga Allah sentiasa merahmati tuan sekeluarga. Aamiin.

shahrizul ismail berkata...

Assalamualaikum Tuan, nak minta nak dengkan puisi tuan di malam majlis persaraan. Semoga allah swt limpahkan kurnia dan barkat buat tuan/.

Ghazali Lateh berkata...

Salam, silakan Encik Shahrizul jika sesuai dengan majlis.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum tuan, mohon izin dihalalkan juga untuk gunakan puisi ini bagi majlis persaraan kawan sekerja.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan tuan jika bersesuaian

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum tuan. mohon izin dihalalkan untuk guna puisi ini bagi majlis persaraan rakan nazir yg bersara. TQVM Tuan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

salam..mohon halalkan untuk saya guna puisi puitis ini utk majlis persaraan .tksh

Jutawanvemma berkata...

Assalamualaikum Dr. Mohon izin utk gunakan puisi ini. Tksh

Ghazali Lateh berkata...

Wassalam. Silakan Tuan.

cikgu adiq berkata...

Assalmaualaikum Dr.
Izinkan saya meninjam kata-kata puitis ini untuk majlis perpisahan

Unknown berkata...

Assalamaualaikum..izinkan saya gunakan puisi di atas untuk persaraan guru besar sekolah saya,
Terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Wassalam. Silakan Unknown.

Unknown berkata...

Assalmaualaikum Dr.
Izinkan saya meninjam kata-kata puitis ini untuk majlis perpisahan

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan Ghazali,

Mohon guna puisi tuan untuk persaraan STAFF di Jabatan saya.

Husna berkata...

SubhanaLLAH! saya pun turut tertawan dgn kata2 puitis ini

Unknown berkata...

Wassalam semua. Silakanlah jika bersesuaian dengan penggunaan tuan-tuan.

Ilyas berkata...

Assalamualaikum Dr., mohon keizinan untuk memanfaatkan puisi yang indah ini untuk majlis persaraan pegawai kami. Terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Wassalam Tuan Ilyas. Silakan jika bersesuaian.

Selvakumaran berkata...

Salam mesra tuan.Mohon izin daripada pihak tuan untuk menggunakan sajak ini bagi majlis persaraan Tuan PPD. Terima Kasih.

Unknown berkata...

Assalamualaikum Dr. Saya Mohd. Yusfe dari SMK Semambu mohon izin untuk menggunakan sajak ini bagi majlis persaraan KPPK Pend. Khas JPN Pahang. Didahului dengan jutaan terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Salam Tuan Selvakumaran dan En Mohd Yusfe. Silakan. Tak ada masalah.

teacher berkata...

salam tuan, halalkan pengunaan sajak ini ye... utk majlis persaraan guru saya

Ghazali Lateh berkata...

Silakan teacher jika bersesuaian.

Azue berkata...

Sy pn Zue..mohon izin juga yer guna puisi ini..terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Puan Zue jika bersesuaian.

yusoff berkata...

Terima kasih Dr. Saya bacakan puisi ni di majlis persaraan rakan sekerja.

Unknown berkata...

Salam. Mohon izin untuk gunakan karya Dr untuk disampaikan dalam majlis perpisahan. Berbanyak terima kasih. Moga Allah merahmati Dr.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika sesuai.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dr Ghazali,

Mohon kebenaran abadikan puisi ini dalam majalah sekolah SMA MAIWP sempena persaraan staf sekolah. Terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Wassalam. Silakan Tuan jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

Mohon izin untuk menggunakan puisi ini ya. Terima kasih.

Unknown berkata...

Mohon halalkan saya guna puisi ni untuk persaraan dr pakar saya

Ghazali Lateh berkata...

Silakan guna sajak ini jika bersesuaian.

Isham Rozani berkata...

Salam,
Mohon izinkan sy ambil sebahagian rangkap puisi ini untuk video persaraan cikgu sekolah sy.
Terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan Isham jika bersesusaian.

Unknown berkata...

Assalamualaikum tuan. Mohon izin untuk berkongsi madah yang indah ini untuk majlis persaraan rakan sejawat. Terima kasih didahului semoga tuan sentiasa berada di dalam rahmatNya.

Unknown berkata...

Mohon izin untuk gunakan puisi yg indah ini tuan. Terima kasih

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

Mohon dihalalkan penggunaan karya Tuan . Semoga Tuan dikurniakan kesihatan .

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan. Terima kasih atas doanya.

Tanpa Nama berkata...

Mohon izin guna puisi Tuan dalam teks pengacaraan ^_^.
Terima kasih dan semoga urusan Tuan juga dipermudahkan.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan tanpa nama.

Unknown berkata...

mohon halalkan untuk saya guna puisi n yer tuan :)

Ghazali Lateh berkata...

Silakan unknown

Unknown berkata...

Mohon halal kan puisi ini utk majlis perpisahan wakan

Tanpa Nama berkata...

Mohon mengadaptasi puisi ini, terima kasih Tuan.

Tanpa Nama berkata...

Assaloamualaikum, mohon izin menggunakan hasil nukilan sajak ini untuk majlis persaraan

Ghazali Lateh berkata...

Silakan Tuan jika bersesuaian.

Tanpa Nama berkata...

Mohon kebenaran Tuan untuk menggunakan puisi untuk majlis persaraan anggota pejabat saya

Ghazali Lateh berkata...

Silakan tuan sekiranya bersesuaian,

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan,

Saya mohon minggu akan beberapa rangkap puisi untuk teks persaraan rakan guru disekolah saya.Terima kasih daun keladi

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika bersesuaian.

Unknown berkata...

SALAM TUAN... MOHON IZIN MENGGUNAKAN PUISI TUAN UNTUK MAJLIS PERSRAAAN SEORANG SAHABAT... TERIMA KASIH...

Unknown berkata...

Mohon izin untuk menggunakan puisi ini untuk majlis persaraan rakan. Terima kasih.

Ghazali Lateh berkata...

Silakan jika sesuai.

Rhpelita berkata...

Assalamualaikum tuan mohon izin menggunakan sajak tuan utk tujuan majlis persaraan pengarah kami

Unknown berkata...

Salam tuan izin kan saya menggunakan puisi tuan buat majlis persaraan seorang ketua jabatan

Tanpa Nama berkata...

salam tuan. Mohon izin menggunakan sajak tuan sempena majlis persaraan rakan sekerja saya.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum tuan,

Mohon izinkan saya menggunakan puisi indah tuan ini untuk majlis persaraan guru penolong kanan hal ehwal murid di sekolah saya..

Terima kasih tuan.

Unknown berkata...

Terima kasih kepada penulisan...sungguh cantik bait-bait kata sajak ini..memberi eksan dalam jiwa.. oleh itu izinkan saya menggunakannya sempena persaraan rakan sekerja...


Ghazali Lateh berkata...

Silakan guna jika bersesuaian dengan majlis.

Tanpa Nama berkata...

Tuan, izinkan saya menggunakan karya tuan sempena majlis persaraan gpk hem saya.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 208   Terbaru› Baru»

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...