Isnin, Mei 09, 2011

Penyekat Perjalanan

Aku tidak tahu kiranya ada
mereka yang menyekat langkah
ketika aku ingin mara menakluk pesona
mereka datang dengan wajah selamba
dan hati yang murka.

Aku yang tidak tahu
lalu ada bisikan memberitahu
bahawa kehebatan adakalanya mencipta seteru
dalam bicara yang bisu
tersekat deras langkahku.

Benarkah dunia ini begitu
apabila keirian mula menjadi tugu
orang lain jangan dibiarkan bergerak
kerana diri belum memulakan rentak
muncus bertindak.

Aku tidak terlalu tergugat
kerana kehebatan itu bukan dinobatkan
tetapi semuanyna kehendak Tuhan
di mana-manapun aku mampu bertahan
menggapai perjalanan
ke puncak gemawan.

Dangau Marhaen
9/5/2011

Tiada ulasan:

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...