Ahad, April 01, 2007

Hari-hari yang sibuk

Hari-hari seperti sangat singkat oleh sebab banyak perkara yang hendak dilakukan. Buku Siri Teks Rujukan PMR untuk terbitan 2008 masih banyak yang perlu dikerjakan. Minggu depan, pertandingan Pantun Menengah daerah Kuala Langat akan berlangsung. Tugas penyelaras, (menggantikan arwah Mohd Ismail Sarbini) memang menuntut perhatian yang bukan sedikit. Kiranya aku sedar betapa arwah telah melakukannya tanpa rungut dahulu. Dan aku mesti menjadikan tugasan ini sebagai wahana mematangkan diri dalam menguruskan sesuatu yang agak besar (kerana diri terlalu kerdil) jika dibandingkan dengan orang lain.

Minggu depan selama 3 hari perlu berada di Grand Continental, Kuala Lumpur - memberikan taklimat kepada pegawai-pegawai Bahagian Buku Teks iaitu kaedah penggunaan buku Sivik dan Kewarganegaraan Tingkatan 3. Selepas itu membuat persediaan untuk ceramah teknik mengarang di SMK Jugra. Aku bangga kerana ada juga pihak yang mahu menghargai kaedah mengarang ciptaanku sendiri. Sekurang-kurangnya, aku ingin menyebarkan ilmu yang sedikit ini ke arah kebaikan semua pihak. IsyaAllah aku akan melaksanakan tanggungjawab yang sebaik mungkin.

Tiada ulasan:

Raya 2024