Selasa, Februari 17, 2009

Membuat Keputusan

Kadang-kadang dalam hidup ini kita sukar membuat keputusan. Walaupun dalam hati sudah ada keputusan untuk diri, kadang-kadang keputusan itu berubah akibat dipengaruhi pelbagai faktor. Namun, apabila hati sudah membuat keputusan, sukar pula untuk diubah. Hanya apabila untuk mengambil hati orang, kita terpaksa bermuka-muka untuk menyatakan diri bersetuju, itu dan ini.
Inilah yang kualami saat ini. Hati sudah nekad untuk berada dalam lingkungan diri, dekat dengan persekitaran, dekat dengan keluarga. Tawaran yang kudapati memaksaku untuk meninggalkan segala kedekatan itu. Walaupun pujukan itu nampaknya menjanjikan status yang baik, tetapi dalam usia ini aku harus memikirkan keselesaan diri, kesihatan, dan kekeluargaan. Dan seharusnya aku terus di sini, menepis segala masalah yang datang dan pergi.

4 ulasan:

mai berkata...

dpt gi mana dr?

Tanpa Nama berkata...

sabar cikgu sabaarrrr

Tanpa Nama berkata...

emmm...keputusan yg diambil mmg berat ...demi kebaikan dgn org tersayang,,dr pasrah ...tapi ada hikmahnya..insyaAllah..yang pasti dr lebih bahagia n tenang kan!!

~Bocah Ragel berkata...

pendapat atoi,
mmbuat keputusan umpama bdiri antara dua simpang...
kita sndiri yg akan mnilai yg mana satu lorong terbaik...
keduanya punya halangan dn onak tsendiri...
andai trsalah langkah, terjatuh...
kutip luka2nya sebagai pengalaman...
slagi kita blum mnghmbus nfas akhir...
kita akan sntiasa belajar...

antara manis pahit,
antara racun madu,
antara suka duka,
kita yang tentukannya...

go uncle go!!!

Travelog Seoul Korea 2017

Tanpa banyak persediaan, saya membuat keputusan untuk melancong ke Seoul. Saya terbang ke Seoul pada 28 Ogos, dengan Air Asia.   Kami tiba ...