Selasa, Februari 17, 2009

Membuat Keputusan

Kadang-kadang dalam hidup ini kita sukar membuat keputusan. Walaupun dalam hati sudah ada keputusan untuk diri, kadang-kadang keputusan itu berubah akibat dipengaruhi pelbagai faktor. Namun, apabila hati sudah membuat keputusan, sukar pula untuk diubah. Hanya apabila untuk mengambil hati orang, kita terpaksa bermuka-muka untuk menyatakan diri bersetuju, itu dan ini.
Inilah yang kualami saat ini. Hati sudah nekad untuk berada dalam lingkungan diri, dekat dengan persekitaran, dekat dengan keluarga. Tawaran yang kudapati memaksaku untuk meninggalkan segala kedekatan itu. Walaupun pujukan itu nampaknya menjanjikan status yang baik, tetapi dalam usia ini aku harus memikirkan keselesaan diri, kesihatan, dan kekeluargaan. Dan seharusnya aku terus di sini, menepis segala masalah yang datang dan pergi.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dpt gi mana dr?

Tanpa Nama berkata...

sabar cikgu sabaarrrr

Tanpa Nama berkata...

emmm...keputusan yg diambil mmg berat ...demi kebaikan dgn org tersayang,,dr pasrah ...tapi ada hikmahnya..insyaAllah..yang pasti dr lebih bahagia n tenang kan!!

Syaiful Al-Bahri berkata...

pendapat atoi,
mmbuat keputusan umpama bdiri antara dua simpang...
kita sndiri yg akan mnilai yg mana satu lorong terbaik...
keduanya punya halangan dn onak tsendiri...
andai trsalah langkah, terjatuh...
kutip luka2nya sebagai pengalaman...
slagi kita blum mnghmbus nfas akhir...
kita akan sntiasa belajar...

antara manis pahit,
antara racun madu,
antara suka duka,
kita yang tentukannya...

go uncle go!!!

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...