Rabu, Mac 18, 2009

Beberapa Buah Buku


Dua hari lepas selepas menyampaikan kuliah saya bertemu dengan Amin. Tujuannya, dia mahu menemani saya dalam sesi temuramah dengan pelajar Master Sastera tentang kepenyairan saya (yang tidak sepertinya). Amin memberikan dua buah buku kepada saya, sebuah novel beliau yang berjudul Menerjang Ranjau dan Antologi Puisi Gaza terbitan PENA. Saya kagum dengan Aminhad yang masih sempat menggarap karya walaupun sibuk. Saya hanya berhasrat untuk menulis novel tetapi hingga kini sudah tiga tahun saya ketandusan idea untuk menggarap novel.
Dalam antologi puisi Gaza, puisi saya bertajuk Tangisan Palestin turut dimuat. Terima kepada Hj Shamsudin dan S.M Zakir yang sudi mengajak saya bersama-sama menyumbangkan puisi dalam antologi tersebut.
Semalam semasa berkunjung ke bilik Haji Shamsudin, saya diberikan empat buah antologi cerpen yang berjudul Merisa, Misi Agung, Syumul Sakinah, dan Meniti Kepastian. Saya akan membacanya secara berdikit-dikit kerana sibuk. Dalam setiap antologi tersebut terdapat sebuah cerpen saya.

Tiada ulasan:

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...