Ahad, November 01, 2009

Terkejut dan Gembira

Begitulah perasaan saya setelah mendapat tahu novel saya akan dicetak sebanyak 66000 unit untuk tahun 2010 dan 70000 unit untuk 2011. Maksudnya, secara keseluruhan 136000 unit novel saya akan dicetak. Saya amat terkejut kerana jangkaan awal saya dalam lingkungan 20000 hingga 30000 sahaja. Inilah yang dikatakan rezeki. Alhamdulillah. Syukur saya kepada Allah yang mengurniakan kekuatan pada saya untuk berkarya, walaupun saya bukanlah penulis terkenal. Saya hanya penulis kerdil yang tidak mahu dikenali sebagai penulis. Saya akan terus berkarya kerana saya tidak pernah mengejar wang tetapi menulis merupakan kepuasan yang sukar dinyatakan. Saya menerima tugasan menulis sebagai satu cabaran. Apabila saya menyelesaikan tugasan ini, saya berasa sangat berpuas hati kerana cabaran tersebut telah saya atasi. Kini keadaan saya sudah lain pula jadinya, kerana tugasan ini tidak pernah putus-putus dan saya sentiasa berada dalam cabaran yang berterusan. Kadang-kadang terasa seperti tidak sanggup lagi untuk meneruskannya. Namun, selagi kudrat masih asa, saya tetap akan menulis. InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Raya 2024