Selasa, April 13, 2010

Kenangan di Bandung : Cari Makan

Sengaja saya masukkan gambar yang saya ambil di Bandung ketika kunjungan saya bulan lepas. Gambar-gambar ini adalah sebahagian daripada gambar yang saya rakamkan. Gambar menunjukkan kreativiti orang Bandung mencari rezeki. Mereka menggunakan pelbagai sumber, bakat, dan kreativiti untuk mencari rezeki. Dua orang pemuda dalam gambar di atas ialah 'pengamen' iaitu pemain muzik jalanan yang beroperasi di persimpangan jalan. Mereka akan menyanyi sambil memetik gitar. Bayarannya hanya 1000 rupiah atau bersamaan 0.36 sen. Gambar paling atas pula memaparkan kreativiti orang Indonesia berniaga. Walaupun hanya menggunakan warong bergerak, saya lihat pelbagai barangan dijual. Pemandangan ini sangat biasa di Bandung dan kawasan kumuh Jakarta.



Tiada ulasan:

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...