Sabtu, Jun 19, 2010

Di Langkawi 3 hari






















Saya telah menghabiskan sisa-sisa cuti di Langkawi selama tiga hari. Semasa di Langkawi saya menginap di Kuah dan Pantai Chenang. Tujuan saya ke Pantai Chenang adalah untuk berehat dan menenangkan fikiran. Dalam fikiran saya, saya membayangkan keadaan di situ sama seperti ketika saya berkunjung tahun 90-an dulu. Akan tetapi Pantai Chenang hari ini amat berbeza daripada yang saya sangkakan. Keadaannya seperti sebuah pekan yang sibuk, penuh dengan pengunjung mancanegara. Ada restoran Mexico, Arab, India, dll. Pelancong mundar-mandir sepanjang hari. Malamnya meriah dengan lampu berwarna-warni.

Dengan keadaan tersebut saya memendekkan tempahan chalet di Pantai Chenang. Hasrat awam saya untuk berehat di situ terpaksa saya kurangkan. Saya hanya memenuhi hasrat isteri saya untuk beli-belah barangan bebas cukai, terutama pinggan mangkuk.

Saya tertarik dengan stesen minyak ini. Barangkali inilah satu-satunya stesen minyak yang berjenama Buraqoil. Tidak ada di tempat lain kecuali di Langkawi.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

im working with KIPTB, the owner of Buraqoil brand. trust me, you will see more buraqoil station very2 soon, stay tune hehe. we already open 5 new petrol pump recently.

Ghazali Lateh berkata...

Thanks for your info. Hope to see your brand all over Malaysia and abroad.

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...