Ahad, Disember 12, 2010

Satu Daerah Satu Industri MITC

Saya bergambar bersama-sama etnik peribumi Sarawak di booth negeri tersebut.

Semalam saya melawat karvival satu daerah satu industri di MITC Melaka. Saya lihat usaha ini memang bagus untuk memperkenalkan produk tempatan terutama mereka yang berminat untuk menjadi usahawan. Pameran tahun ini lebih sistematik kerana booth yang disediakan lebih besar berbanding tahun lepas. Cuma pada pandangan saya pengunjung agak kurang. Barangkali pelawat masih penat kerana baru habis melawat MAHA di Serdang.


Di karnival ini saya sempat melawat beberapa booth yang memaparkan keunikan budaya masyarakat Malaysia yang pelbagai. Namun demikian, kelibat pelawat dan pempamer berbangsa Cina dan India agak kurang. Saya rasa dalam majlis sebegini penglibatan semua kaum adalah baik untuk memupuk perpaduan dalam kalangan masyarakat.

Tiada ulasan:

Raya 2024