Sabtu, Jun 14, 2008

Berceramah di Shah Alam


Pagi tadi aku menyampaikan ceramah kaedah penulisan di Shah Alam, untuk calon-calon SPM dari 5 daerah negeri Selangor. Pesertanya melebihi 200 orang. Alhamdulillah, ceramah berjalan dengan lancar. Layanan pihak penganjur iaitu Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor PKPS juga amat memuaskan. Sambutan peserta ceramah juga amat baik. Aku bersyukur kerana bayaran ceramah untuk satu setengah jam itu barangkali melebihi pendapatan sebulan seorang pekerja am. Aku juga menerima hamper barangan keluaran penganjur.


InsyaAllah, mulai minggu depan, boleh dikatakan setiap minggu aku dijemput untuk menyampaikan ceramah penulisan. Jadualku juga sangat padat. Harapanku, kaedah penulisan ciptaanku akan berkembang dan diguna pakai seluruh negara dalam beberapa tahun lagi.
Cerpen Sondolman yang kumasukkan sebagai entri sebelum ini telah dijadikan skrip oleh seorang karyawan animasi. Skrip tersebut telah kubaca, tapi sebagai seorang yang tak faham skrip aku kira ok juga skrip tu. Nantilah kalau diterbitkan untuk tayangan nanti barulah boleh dibuat penilaian. Terima kasih kepada pihak yang terbabit yang sudi mengadaptasikan karya tersebut ke dalam bentuk animasi.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Probably I can say with this blog make, more some interesting topics.

Tanpa Nama berkata...

that doesn't happen everyday. wish you all the best.

Tanpa Nama berkata...

And also we ensure that when we enter in this specific blog site we see to it that the topic was cool to discuss and not a boring one.

Tanpa Nama berkata...

The owner of this blog has a strong personality because it reflects to the blog that he/she made.

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...