Isnin, Jun 16, 2008

Tentang Kemenangan



Tahniah kuucapkan kepada rakan-rakan penulis yang menjadi pemenang pelbagai kategori dalam Hadiah Sastera Kumpulan Utusan 2007. Mereka memang hebat dalam berkarya. Hadiah yang diberikan oleh pihak Utusan juga sangat lumayan. Aku pernah memenangi hadiah utama bagi kategori cerpen dalam HSKU 2005. Semua pemenang tentu berasa sangat berhasil kerana karya mereka diiktiraf.


Walaupun namaku tidak tersenarai dalam senarai pememang (sebab aku tidak berkarya kreatif dan tidak kreatif lagi), aku tumpang berbangga dengan kemenangan kawan. Hari ini aku juga menerima berita tentang kemenangan. Aku dan Cikgu Ghalib telah menang tender buku Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan bagi tingkatan lima. Buku ini akan digunakan oleh murid mulai tahun 2009. Inilah kemenangan kedua tender buku Sivik selepas aku dan Cikgu Ghalib berjaya dalam 2006 untuk murid tingkatan 3 Zon tengah. Dengan kemenangan ini, imbuhan yang bakal kuterima barangkali melebihi jumlah yang dimenangi oleh semua pemenang dalam HSKU 2007. Selagi buku ini digunakan sebagai buku teks, selama itu juga aku akan menerima royalti setiap tahun. Alhamdulillah rezeki anugerah Allah tetap murah bagiku. Jika tidak kerana marah dengan kenaikan harga minyak, barangkali aku memandu sebuah Mercedes E Class. Aku dihubungi oleh editor dan ketua editor dengan perasaan yang sangat gembira dengan kemenangan ini. Apa tidaknya, syarikat akan beroleh pulangan berjuta nilainya dengan kemenangan ini, insyaAllah. Yang penting aku dan rakan penulis tetap bersyukur dengan rezeki kurniaan yang maha Esa. Amin.

Tiada ulasan:

Raya 2024