Sabtu, Oktober 16, 2010

Bajet

Sebagai rakyat marhaen saya kurang bersetuju dengan beberapa perkara dalam bajet. Yang pertama kemudahan cuti bersalin sampai 90 hari akan menjejaskan ekonomi. Pelonggaran syarat untuk pemastatutan tetap kepada 5 tahun juga akan menggalakkan pendatang asing ke negara ini. Sumbangan khas RM500 kepada kakitangan awam amat rendah dan tidak menepati slogan negara berpendapatan tinggi. Pengagihan kekayaan juga tidak menyeluruh. Bajet seperti tidak mesra politik. Saya rasa bajet semasa pentadbiran Tun Mahathir sangat baik dan mesra rakyat serta mesra politik. Pemimpin masa kini perlu mengkaji kepakaran ekonomi Tun yang ternyata sangat baik dan berpengaruh.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setuju bajet Tun Mahathir lebih bijaksana dan membawa manfaat banyak pihak,
Berapa pulak belanja yang diperuntukkan untuk program Isteri PM, rasanya lebih tinggi dari isteri2 PM sebelum ni.. Wanita pertama, itu ini, spatutnya isteri menyokong suami dari segi sokongan dalaman kekeluargaan dan peribadi bukan hal kerja dan keputusan berkaitan tempat kerja suami..

Travelog Seoul Korea 2017

Tanpa banyak persediaan, saya membuat keputusan untuk melancong ke Seoul. Saya terbang ke Seoul pada 28 Ogos, dengan Air Asia.   Kami tiba ...