Ahad, September 06, 2009

Beli-belah pertama

Suasana agak tenang di Jusco, Bukit Raja. Barangkali minggu depan orang makin ramai.
Tanpa perancangan, saya, isteri, dan anak-anak keluar ke Kelang untuk beli-belah buat pertama kali pada petang Sabtu. barangkali selepas ini, saya terpaksa keluar lagi memandang korum tak cukup. Anak sulung saya tidak ada sebab sedang exam di UPSI.


Hanya ke Jusco, Kelang. Keadaan masih tidak begitu ramai, boleh beli-belah dgn agak selesa. Saya tertarik dengan baju linen di East India, dan harganya juga agak berpatutan. Isteri dan anak-anak membeli ala kadar kerana mungkin sebagai remaja, anak-anak saya lebih senang untuk membeli pakaian mereka sendiri. Kadang-kadang saya dan isteri berasa anak-anak itu seperti 10 tahun yang lalu dan masih kecil. Barangkali sudah tiba masanya mereka diberikan kebebasan untuk beli-belah sendiri.


Kami berbuka puasa di Kampung Kuantan, Kelang. Sudah agak lama saya tidak ke sana. Dulu beberapa kali juga saya berbuka di restoren tersebut. Malangnya kali ini, masakannya tidak seenak dulu, dan harganya juga sudah jauh lebih tinggi.

1 ulasan:

Syaiful Al-Bahri berkata...

xpe...
masih ada masa...
slow2...
hehehe

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...