Isnin, April 18, 2011

Suara

Bau hitam sudah sampai ke halaman
ketika aku mengira riang
kerana terlupa perjalanan sejauh ini
telah meninggalkan
mereka yang terlambat
menempah warna tulip
yang indah.

Ketika aku tersedar
aku mula mengutip sesal
dengan kata-kata yang terlerai
dan akhirnya aku sendiri
mengatakan bahawa aku tidak menolak
segala kurnia dan anugerah.

Suara-suara yang terngiang
terlalu tajam menggigit kuping
dan darahnya mengalir tanpa ada
di muka rasa.

Biarkan suara itu membisik
kerana aku harus bergerak maju
perjalanan ini tidak harus buntu
selagi destinasi impian
jauh dari pandangan.

Suara
adalah luahan rasa
yang tidak penghujungnya.


Dangau Marhaen,
18/4/2011


Tiada ulasan:

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...