Ahad, Jun 07, 2009

Hadiah Sastera Kumpulan Utusan 2008

Awal-awal pagi hari ini, saya menerima sms daripada beberapa orang kawan untuk mengucapkan tahniah. Antaranya termasuklah Halis Azhan dan Nafi Mat. Saya terlewat membaca akhbar pagi ini. Setelah saya menyelak sisipan Mingguan Malaysia, saya dapat nama saya terselit di celah-celah nama-nama pemenang HSKU 2008. Saya pemenang sagu hati dalam kategori Cerpen Remaja. Alhamdulillah. Lebih membanggakan terdapat nama beberapa orang rakan karib saya turut tersenarai seperti Lutfi, Shamsudin, Zakir, dll.

Bagi saya, walaupun saya memenangi hadiah sagu hati, sebenarnya saya amat berbesar hati. Pertamanya kerana itulah satu-satunya cerpen yang saya hantar ke Utusan tahun lepas. Dalam HSKU, menerima hadiah sagu hati amat besar nilainya. Hal ini demikian kerana HSKU merupakan hadiah sastera yang paling berprestij di Malaysia. Yang menang hadiah utama juga hebat-hebat karya mereka. Jadi, sagu hati bagi saya amat besar maknanya. Terima kasih UTUSAN.

2 ulasan:

iezz berkata...

Tahniah cikgu!

Cikgu kenal Halis Azhan? Bestnya. Saya suka bukunya Azfa Hanani.

HBM Consultant berkata...

Tahniah Dr.!

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...