Selasa, Jun 30, 2009

Meredakan tekanan

Berada lebih kurang 100 kaki dari aras bumi. Memeluk batang tualang yang sangat besar. Sedikit gayat kerana platform yang disediakan agak sempit.
Pantai di Pulau Manukan sangat bersih dan cantik. Tidak hairanlah ramai pelancong barat yang datang dan bersantai.

Sebenarnya sejak beberapa bulan yang lalu saya berhadapan dengan pelbagai tekanan. Tekanan tugasan menulis, tekanan itu dan ini menyebabkan saya tidak begitu baik dari segi kesihatan. Tekanan juga menyebabkan saya sering buntu untuk menyelesaikan tugasan yang sepatutnya saya selesaikan. Jadi saya membuat keputusan untuk melancong bersama-sama keluarga. Ketika melancong ini saya dapat mengurangkan sedikit tekanan dan bersuka ria. Saya melupakan segala masalah buat seketika. Mudah-mudahan selepas ini keadaan psikologi saya kembali normal dan saya akan dapat melaksanakan segala tugasan dengan baik.

Tiada ulasan:

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...