Khamis, Julai 10, 2008

Bonsai Baharu

Semalam ketika balik dari mesyuarat di Shah Alam, aku singgah di Tesco Banting. Aku tertarik dengan jualan bonsai dari negeri China. Penjualnya juga seorang wanita China yang tak tahu berbahasa Melayu dan Inggeris (atau satu taktik perniagaan?). Setelah meninjau-ninjau aku membeli sepohon bonsai dengan harga RM20.00 walaupun asalnya berharga RM50.00. Harga kalkulator digunakan oleh penjual tersebut untuk berkomunikasi denganku. Inilah bonsai yang kubeli semalam. Malah rakan-rakan sejawatan juga mula meminati bonsai.


8 ulasan:

online free lottery berkata...

Thanks to the owner of this blog. Ive enjoyed reading this topic.

lotto 649 numbers berkata...

Sorry if I commented your blog, but you have a nice idea.

lottery tickets berkata...

Interesting topics could give you more visitors to your site. So Keep up the good work.

NGINAP SRENGENGE berkata...

Dr. ghazali ,

Thank you visiting my blog and your comment appreciated .

Regards to the whole family.

mmeihua berkata...

Kalau macam tu punya bonsai RM20.00 kira dapat saje je le tu...Cantik bentuk pokok tu...kalau betoi gaya jagaannya nilai pokok tu nanti akan beratus kali ganda nilai dari harga asalnnya...

Ghazali Lateh berkata...

mmeihua,
Kat banding sdg ada sale bonsai dari Cina. Sudah beberapa kali saya kunjungi. Saya berminat tapi masa utk berikan perhatian kat bonsai amat terhad.

mmeihua berkata...

En Ghazali....sale bonsai dari Cina tu kat Banding, Grik ke? atau ada kat Banding tempat lain...sampai bila ye?..Kat Kedah/Perlis En Ghazali tau tak kat mana banyak jual pokok bonsai jeliti ngan kesinai...yang kat jalan Padang Besar, Perlis tu saya tengok, yang banyak pokok kesinai untuk landskap...

Ghazali Lateh berkata...

Sdr Meihua, Banting kat Selangor. Sale Bonsai tu dah habis. Saya sempat beli satu je. Tapi kawan saya beli sampai 10. Saya target nak beli yang besar sikit, tapi harganya sampai 500. Pulak tu yang jual tu tak faham bahasa Melayu dan Inggeris. Saya pernah juga pergi kat Beseri, Perlis dan beli anak pokok kesinai. Sekarang dah besar juga.

Ulang tahun Perkahwinan