Khamis, Julai 31, 2008

Pemergian Seorang Lagi Sasterawan Negara

Ketika bersiap-siap untuk melabuhkan tirai hari semalam, lebih kurang 12.40 tgh malam, aku menerima sms dari Tn Haji Shamsudin, memberitahu berita pemergian SN S Othman Kelantan. Pagi ini aku berhasrat untuk berziarah. Akan tetapi apabila sampai di sekolah, lain pula jadinya. Terkilan juga rasa hati kerana terpaksa membatalkan niat ke Bangi. Aku tidak mengenali arwah secara dekat, tetapi karya beliau banyak juga kutelaah semasa pengajian dulu. Pernah juga menghadiri seminar yang arwah menjadi pembentangnya.
Marilah kita berdoa agar roh arwah sentiasa berada dalam peliharaan Allah yang maha esa.

Sejak kebelakangan, rutinku amat padat. Ada saja ruang aku perlu melakukan banyak perkara, hambatan tugas dan urusan diri menyebabkan aku kadang-kadang tidak dapat memenuhi semmua keperluan. Rumahku dalam renovasi, urusan perjawatanku juga agak mendesak. Namun, aku tetap tersenyum, kerana limpah rahmat Allah sentiasa sampai. Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Raya 2024