Isnin, Mac 29, 2010

Lepak di Bangsar

Semalam saya sempat di Bangsar, iaitu di Pelita Nasi Kandar di Jalan Telawi. Saya menghantar anak lelaki saya pulang ke asrama di Bukit Pantai. Kuala Lumpur disirami hujan malam tadi membuatkan kami lapar. Anak saya mencadangkan kami makan di Bangsar.
Hujan malam di Kuala Lumpur
namun kehangatan di sini tidak kendur
mobil di jalanan terus meluncur
mata dan bicara tidak mahu tidur.
Semuanya masih segar
di birai jalan manusia berlegar
warong-warong umpama sanggar
bercanda mesra bertepuk tampar.
Di Bangsar semuanya tampak besar
biar malam semuanya masih segar
remaja beriring membelah malam
di bawah siraman lampu temaram.
Tidak berlama kiranya di sini
kerana aku semakin tidak berani
malam beranjak dinihari
aku harus mengejar mimpi
untuk bangun esok hari
dengan sinar dan cahaya pelangi.
Bangsar,
18/3/2010

Tiada ulasan:

Raya 2024