Rabu, Mei 14, 2008

Diasak keliru


Aku tidak seharusnya keliru dengan perkara-perkara yang berliku di sekeliling kehidupan. Akan tetapi itulah yang berlaku. Dalam minggu ini rezeki Allah datang melimpah-limpah. Secara tidak diduga, beberapa tawaran menarik juga datang. Aku masih keliru memikirkan, adakah segala anugerah ini ujian Tuhan? dan aku harus menerimannya dengan berhati-hati. Siang tadi aku dicalonkan untuk anugerah Guru Gemilang (gemilangkah aku?). Walaupun nampak sedikit keangkuhan bunyinya, tetapi menerimanya juga, kerana aku hanya dicalonkan. Pencalonan tidak semestinya dipilih.


Hal lain tentang hidup ini ialah aku sudah tidak suka membaca dan mendengar waima menonton berita. Ada banyak adu dombanya berita yang kubaca, kudengar, dan kutonton. Teruknya apabila mindaku mempersoalkan kebenaran semua berita yang kubaca, kudengar, dan kutonton.


1 ulasan:

erlyda berkata...

SELAMAT HARI GURU! YOU ARE THE BEST!

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...