Sabtu, Mei 03, 2008

Tentang Manusia


Kadang aku sendiri tidak mengerti tentang manusia dan kemanusiaan. Aku sering mahu menjadi manusia yang penuh dengan kemanusiaan. Akan tetapi, sebagai manusia aku sendiri sering diabaikan hak kemanusiaanku. Apatah lagi, orang lain yang sering melagukan kemanusiaan, tetapi pincang di mata orang lain pula. Aku sering keliru dengan manusia yang memakai topeng kemanusiaan. Dan kemanusiaan itu juga kini sudah pandai memakai topeng manusia.

3 ulasan:

Taiki berkata...

gazali lateh seorang pendidik ya

Sham al-Johori berkata...

Tuan guru,
wah, kelihatannya kian ganteng. Aduh, bisa gawat kalau sering berpeliseran di pantai. Apa-apapun, teruskan mimpi indah kita.
Salam dari kejauhan...

DI KULIT BUMI KARYA-MU berkata...

Salam. sham aljohori kutuk aku x update blog, lbh baik jg penulis tunggul. itulah hakikatnya, aku btl2 bz sgt. ni, nk luah perasaan jer sbb dia & hj naffi ke miri-brunei, jumpa hasnale dll, tah sapa yg aku cuba teka tp slh semua. jd, "kwn kita" tu x bls dh sms aku. MMG MANUSIALAH YG X PANDAI MENGURUS KEMANUSIAAN, bkn kucing atau ayam. hrp2 kt jgn begitu. amin.

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...