Sabtu, Januari 30, 2010

Baru Terfikir

Tiba-tiba saya terfikir betapa Allah memberikan saya kelebihan dalam beberapa perkara. Dalam penulisan, saya memiliki kelebihan kerana menguasai dua bidang iaitu bidang kreatif dan bidang akademik. Nampaknya kedua-dua bidang ini menjanjikan rezeki yang sangat lumayan bagi saya. Baru-baru ini (dalam masa sebulan) saya menghasilkan DUA siri bacaan untuk anak-anak prasekolah. Pihak penerbitan akan menghantarkan karya ini dalam tender suatu projek kebangsaan yang besar juga. Siri ini ialah Siri Teladan Lestari (6 buah buku) dan Siri Atuk Hasan (5 buah buku). Jika dijumlahkan, tahun ini saya telah menghasilkan lebih daripada 20 judul buku, tanpa saya sedari.
Saya juga bersyukur kerana beberapa karya saya terpilih sebagai teks dalam mata pelajaran Bahasa Melayu dan Kesusasteraan Melayu.
Dalam bidang penulisan akademik pula dua buah buku saya telah terpilih sebagai teks bagi mata pelajaran Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan. Saya juga menulis untuk beberapa buah syarikat penerbitan besar seperti Longman Pearson, Cerdik, dan lain-lain. Sepanjang masa rezeki saya dalam bidang penulisan tidak pernah berkurangan walaupun saya bukanlah penulis yang berdisiplin tetapi saya tetap menulis secara berterusan, insyaAllah, selagi saya mampu untuk melakukannya. Barangkali, inilah hikmahnya saya tidak dilepaskan oleh KPM untuk bertugas di IPT. Rezeki ada di mana-mana, selagi kita tidak berhenti berusaha.

Tiada ulasan:

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...