Isnin, Mei 17, 2010

Selamat Hari Guru

Gambar kenangan semasa saya mengikuti kursus keguruan di Maktab Perguruan Kinta, Jalan Diary, Ipoh. Sekarang maktab ini sudah berpindah ke Perlis. Bangunan maktab kini di bawah Politeknik Ungku Omar. Gambar ini ialah kumpulan kursus Pengajian Melayu dan Geografi sesi 1981 -1983. Saya berdiri di barisan belakang, nombor 6 dari kiri. Inilah titik permulaan kerjaya saya sebagai seorang pendidik. Bermula dengan guru C2 dengan kelulusan MCE, kini saya menapak selangkah demi selangkah sehingga mencapai tahap tertinggi dalam pendidikan. Barangkali rakan-rakan sekelas saya masih mengenali saya setelah hampir 27 tahun berpisah.
Kumpulan ini merupakan satu-satunya kumpulan yang mengikuti kursus untuk mengajar di sekolah menengah. Bilangannya 27 orang. Kini ada antara rakan-rakan saya ini sudah menjadi orang terkenal dan tersohor sebagai pentadbir sama ada di sekolah, di jabatan pelajaran, dan juga di kementerian.

Tiada ulasan:

Raya 2024