Sabtu, Februari 27, 2010

Ke Bahau

Tanpa sebarang perancangan, saya mengajak isteri saya jalan-jalan selepas sarapan pagi. Jadi kami pun meneruskan perjalanan. Perhentian pertama ialah Nilai Square di galeri lukisan dan hiasan taman. Kemudian kami terus ke Kuala Pilah melalui jalan baharu yang melepasi kawasan Bukit Putus. Saya masuk ke Kampung Talang. Sebenarnya kampung Talang ialah kampung kelahiran arwah penyair besar Dharmawijaya. Terdapat sebuah sajak yang berjudul Kampung Talang ditulis oleh arwah dan saya terlupa dalam antologi mana sajak tersebut diterbitkan.
Lepas makan tengah hari di gerai tepi jalan, kami ke Bahau. Sebenarnya saya tidak pernah ke Bahau, jadi saya menghabiskan masa seharian di Bahau. Saya sempat juga meninjau kedai buku Aneka dan melihat buku-buku tulisan saya bayak dijual di kedai berkenaan. Terima kasih. Saya juga membeli sebuah buku Mutiara Kata tokoh-tokoh dunia.

Tiada ulasan:

Raya 2024