Selasa, Februari 23, 2010

Lelaki Yang Bermain Seruling

Adakah lagi lelaki yang bermain seruling,
Selain aku?
Tanpa nota irama,
Hanya gerak rasa ritma jiwa,
Mengimbau dari tanah kelahiran,
Ke laman kota penuh nostalgia.

Di sini tiada lagi kiranya,
Lelaki yang ingin meniup seruling,
Kerana kehidupan jauh berbeza,
Dicemburui masa,
Dihambat cempera dunia,
Ke pojok durja.

Malam tetap bangkit di sini,
Tanpa titip kasih dan rindu,
Pada musim berlalu,
Kerana kita sudah jauh meninggalkan,
Mesra desa,
Lapang ladang,
Rimbun kebun.

Aku ingin terus bermain seruling,
Tanda jiwa belum alpa,
Asal-usul jejak mula,
Sebelum terkembang,
Sayap pesona.

Banting,
8/10/2003

3 ulasan:

Unknown berkata...

Assalamualaikum Ghazali Lateh..
Sebenarnya ada orng lain juga berminat bermain seruling...
sy sebenarnya berminat main seruling dr kecil,seruling tradisional...
sy ingin belajar seruling tradisional dgn En Ghazali...
boleh???
Ni email sy merdeka_813@hotmail.com,
nashbmx_813@yahoo.com..
jgn lupa email dgn sy ya...

Zachary Iman berkata...

Saya ada beli seruling, tak tau main selain satu oktave je, teknik untuk mendapatkan high pitch berlainan oktave tak tau.. En Ghazali boleh la post video kat youtube, tak ramai dah lelaki yang main seruling ni, yang ada lelaki beli seruling pas tu tak tau cara nak main sampai ada org tunjuk teknik kat youtube.. dekat 7 orang

Tanpa Nama berkata...

salam bro.... boleh saya dapatkan alamat email anda.. atau no tel anda... kerana saya juga dibanting...n saya berminat untuk bermain seruling

TRAVELOG SATUN THAILAND 2023

  Kami memasuki Satun Thailand melalui Wang Kelian.   Urusan insurans kereta dan peribadi dibuat di sempadan sebelum masuk bangunan imigrese...